Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

Tuesday, October 4, 2011

ဆရာမ်ားေန႔ အမွတ္တရဂုဏ္ျပဳလႊာ

ေအာက္တုိဘာ ရက္(၅)
ဆရာမ်ားေန႔ ဂုဏ္ယူေတြးလုိ႔
စာတုိတစ္ပုဒ္ ကြ်န္ေရြးထုတ္သည္ တစ္စိတ္တစ္ေဒ ေက်ပါေစ။
အတတ္လည္းသင္၊ ပဲ့ျပင္ဆံုးမ၊
သိပၸမခ်န္၊ ေဘးရန္ွဆီးကာ၊
သင့္ရာအပ္ပို႔၊ ဆရာတုိ႔၊
က်င့္ဖုိ႔ ၀တ္ငါးျဖာ။
ဆရာသမားမ်ားသည္ သူတုိ႔၏ က်င့္၀တ္အတုိင္း တပည့္သားသမီးမ်ားအေပၚ တာ၀န္ေက်ပြန္စြာ က်င့္ႀကံအားထုတ္ သူ႔အလုပ္သူလုပ္သြားၾကေပသည္။ အနည္းငယ္ခဲ်႕ရေသာ္ မိမိတို႔၏ တပည့္သားသမီးမ်ားကုိ မိမိသိထားတတ္္ထားေသာ ပညာဟူသမွ် အကုန္အစင္ သင္ၾကားေပးေလသည္။ လိမၼာၿပီးေသာ မလိမၼာေသးေသာ လိမၼာဆဲေသာ တပည့္သားသမီးမ်ားအေပၚ လိမၼာယဥ္ေက်းျပဴငွာေအာင္ ဆံုးမေပးေလသည္။ ဆရာသမားမ်ားသည္ မိမိတို႔ တတ္ထားေသာ ပညာမွန္သ၍ မည္သည့္ ပညာမွ ခ်န္လွပ္ထားျခင္းမရွိပဲ ကုိယ့္တပည့္သည္ ကုိယ့္ထက္ ထက္ေသာဓါးကဲ့သုိ႔ ေသြးေပးေသာ ဆရာမ်ားျဖစ္ၾကေပသည္။ မိမိ၏တပည့္သားသမီးမ်ားအေပၚ၌လည္း က်ေရာက္မည့္ ေဘးအႏၱရာယ္မ်ားကိုလည္း မက်ေရာက္ရေလေအာင္၊ တပည့္မ်ားက ျပဳလုပ္မည့္ ေဘးအႏၱရာယ္မ်ားကုိလည္း မျပဳလုပ္မိေအာင္ တားဆီးပိတ္ပင္ၿပီး ဆံုးမၾကေလသည္။ မိမိတို႔ထံ၌ ပညာသင္ဆည္းပူးေနၾကေသာ တပည့္မ်ားသည္ ပညာရည္ျပည့္၀ၿပီး ဆက္လက္သင္ၾကားႏုိင္ရန္ တစ္ဖန္ျပန္ၿပီး သူတုိ႔၏ အာရံု၌ ထည့္သြင္းၾကရေလသည္။ အသုိ႔လည္းဟူမူကား မိမိထက္ သာေစလုိေသာ သမၼာဆႏၵက ျပင္းျပေနေသာေၾကာင့္ မိမိထက္ သာေသာ ေတာ္ေသာ တတ္ေသာ ပညာရည္ျပည့္၀ေသာ ဆရာေကာင္း၊ သမားေကာင္းမ်ားထံ ထပ္မံ၍ အပ္ႏွံၾကေလသည္။ ဤေနရာ၀ယ္ တစ္ခုေလာက္တင္ျပပါရေစ။ အဘယ္နည္းဟူမူးကား-တပည့္ေကာင္းမျဖစ္တဲ့သူဟာ ေခါင္းေဆာင္းလည္း မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ် ဆရာေကာင္းမျဖစ္ႏိုင္ေပ..ဟူေသာ စကားအရ တပည့္ေကာင္းမျဖစ္ခဲ့ေသာ ဆရာျဖစ္ပါမူကား ၄င္း၏ တပည့္မ်ားကုိ မိမိကဲ့သုိ႔ အရည္အခ်င္းတြင္မကပဲ ထုိ႔ထက္ တုိးတက္ေစေသာ လမ္းေၾကာင္းေပၚသုိ႔ တင္ေပးၾကမည္မွာ ဧကန္မလြဲေပ။မည္သို႔ပင္ဆုိေစ။ တပည့္ေကာင္းမျဖစ္ခဲ့ေသာ ဆရာသမားမ်ားသည္ပင္ မိမိ၏တပည့္သားသမီးမ်ားကို တပည့္ေကာင္းျဖစ္ၿပီး ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ ဆရာေကာင္းေတြျဖစ္ၿပီး ႏုိင္ငံသားေကာင္းမ်ားျဖစ္ေအာင္ ေမြးထုတ္ေပးၾကေသာ မိခင္မ်ားဟုပင္ တင္စားလုိက္ခ်င္သည္။ထုိသုိ႔ေမြးထုတ္ေပးၾကေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကုိ အသိမွတ္ျပဳေသာအားျဖင့္ ေအာက္တုိဘာလ ေလးရက္ေန႔ကို ဆရာမ်ားအား ဂုဏ္ျပဳလွ်က္ "ဆရာမ်ားေန႔" ဟု သတ္မွတ္ထားခဲ့ေလၿပီ။ ဆရာမ်ားေန႔ ၌ ဆရာမ်ားကုိ ေက်းဇူးဆပ္ေသာအားျဖင့္ ဤမွ်တတ္သိနားလည္ေသာ စာသားေလးမ်ားျဖင့္ ဆရာမ်ားကုိ ေက်းဇူးဆပ္ပါသည္။ သင္ဆရာ၊ ျမင္ဆရာ၊ ၾကားဆရာ အေပါင္းအား ဦးညႊတ္ဂါရ၀ျပဳလွ်က္။
ေရႊဘုိသီလာ



Sunday, October 2, 2011

ေရႊဘုိဓါး

ေရႊဘုိကျမင္း၊ ခြာသံျပင္းသည္
ေဖာက္ထြင္း တိမ္ယံ တခဲနက္။

ခြာသံ ေျဖာက္ေျဖာက္၊ ဓားကုိ ေျမွာက္လ်က္
မေၾကာက္မေလး၊ ျခေသၤ့ေသြးျဖင့္
ခုန္ေျပး ထစ္ႀကံဳး၊ တုိက္ ေခ်မႈန္းသည္
စည္းလံုုးျခင္း၏ ရလာဒ္တစ္ခု။

နယ္ခ်ဲ႕ ေျခကုပ္၊ အျမစ္ျဖဳတ္။
သုတ္သင္ ဖယ္ရွား ေရႊဘုိဓါး။

လူ႔အခြင့္အေရး၊ လူကုိေပးဖို႔
ေသြးႏွင့္ရင္းစက္၊ ပုစၦာတြက္
နက္နဲ စံထား၊ ေရႊဘုိဓါး။

ထန္းေတာ လယ္ေတာ၊ ထေနာင္းေတာမွ
ရေသာအသိ၊ ဘ၀ညွိ၍
ျပည္၏တံခြန္၊ ေယာကၤ်ားမြန္တို႔
ခြန္ႏွင့္အားႏွင့္၊ တံခါးဖြင့္သည္
၀င့္သားလက္သား ေရႊဘုိဓါး။

ရဲေသာ္ စာမရီ
ၾကည္ေသာ္ မွန္သား
သြားေသာ္ ေပါက္က်ိဳင္း
စုိင္းေသာ္ သိႏၶ၀

အာဂသေဘာ၊ စင္းလံုးေခ်ာျဖင့္
ထက္ေသာ သည္ဓါး၊ ၾကြားထက္ ၾကြားေစ
မ၀ါးမေထြး၊ အရုဏ္ေသြးတုိင္း
အေခြးမပ်က္၊ ေခ်းမတတ္ေအာင္
ဆက္၍ဆက္၍ ျမေစေလာ့။





ဗန္းေမာ္ညိဳႏြဲ႕

ဆရာမ်ားေန႔ အမွတ္တရဂုဏ္ျပဳလႊာ

ေအာက္တုိဘာ ရက္(၅)
ဆရာမ်ားေန႔ ဂုဏ္ယူေတြးလုိ႔
စာတုိတစ္ပုဒ္ ကြ်န္ေရြးထုတ္သည္ တစ္စိတ္တစ္ေဒ ေက်ပါေစ။
အတတ္လည္းသင္၊ ပဲ့ျပင္ဆံုးမ၊
သိပၸမခ်န္၊ ေဘးရန္ွဆီးကာ၊
သင့္ရာအပ္ပို႔၊ ဆရာတုိ႔၊
က်င့္ဖုိ႔ ၀တ္ငါးျဖာ။
ဆရာသမားမ်ားသည္ သူတုိ႔၏ က်င့္၀တ္အတုိင္း တပည့္သားသမီးမ်ားအေပၚ တာ၀န္ေက်ပြန္စြာ က်င့္ႀကံအားထုတ္ သူ႔အလုပ္သူလုပ္သြားၾကေပသည္။ အနည္းငယ္ခဲ်႕ရေသာ္ မိမိတို႔၏ တပည့္သားသမီးမ်ားကုိ မိမိသိထားတတ္္ထားေသာ ပညာဟူသမွ် အကုန္အစင္ သင္ၾကားေပးေလသည္။ လိမၼာၿပီးေသာ မလိမၼာေသးေသာ လိမၼာဆဲေသာ တပည့္သားသမီးမ်ားအေပၚ လိမၼာယဥ္ေက်းျပဴငွာေအာင္ ဆံုးမေပးေလသည္။ ဆရာသမားမ်ားသည္ မိမိတို႔ တတ္ထားေသာ ပညာမွန္သ၍ မည္သည့္ ပညာမွ ခ်န္လွပ္ထားျခင္းမရွိပဲ ကုိယ့္တပည့္သည္ ကုိယ့္ထက္ ထက္ေသာဓါးကဲ့သုိ႔ ေသြးေပးေသာ ဆရာမ်ားျဖစ္ၾကေပသည္။ မိမိ၏တပည့္သားသမီးမ်ားအေပၚ၌လည္း က်ေရာက္မည့္ ေဘးအႏၱရာယ္မ်ားကိုလည္း မက်ေရာက္ရေလေအာင္၊ တပည့္မ်ားက ျပဳလုပ္မည့္ ေဘးအႏၱရာယ္မ်ားကုိလည္း မျပဳလုပ္မိေအာင္ တားဆီးပိတ္ပင္ၿပီး ဆံုးမၾကေလသည္။ မိမိတို႔ထံ၌ ပညာသင္ဆည္းပူးေနၾကေသာ တပည့္မ်ားသည္ ပညာရည္ျပည့္၀ၿပီး ဆက္လက္သင္ၾကားႏုိင္ရန္ တစ္ဖန္ျပန္ၿပီး သူတုိ႔၏ အာရံု၌ ထည့္သြင္းၾကရေလသည္။ အသုိ႔လည္းဟူမူကား မိမိထက္ သာေစလုိေသာ သမၼာဆႏၵက ျပင္းျပေနေသာေၾကာင့္ မိမိထက္ သာေသာ ေတာ္ေသာ တတ္ေသာ ပညာရည္ျပည့္၀ေသာ ဆရာေကာင္း၊ သမားေကာင္းမ်ားထံ ထပ္မံ၍ အပ္ႏွံၾကေလသည္။ ဤေနရာ၀ယ္ တစ္ခုေလာက္တင္ျပပါရေစ။ အဘယ္နည္းဟူမူးကား-တပည့္ေကာင္းမျဖစ္တဲ့သူဟာ ေခါင္းေဆာင္းလည္း မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ် ဆရာေကာင္းမျဖစ္ႏိုင္ေပ..ဟူေသာ စကားအရ တပည့္ေကာင္းမျဖစ္ခဲ့ေသာ ဆရာျဖစ္ပါမူကား ၄င္း၏ တပည့္မ်ားကုိ မိမိကဲ့သုိ႔ အရည္အခ်င္းတြင္မကပဲ ထုိ႔ထက္ တုိးတက္ေစေသာ လမ္းေၾကာင္းေပၚသုိ႔ တင္ေပးၾကမည္မွာ ဧကန္မလြဲေပ။မည္သို႔ပင္ဆုိေစ။ တပည့္ေကာင္းမျဖစ္ခဲ့ေသာ ဆရာသမားမ်ားသည္ပင္ မိမိ၏တပည့္သားသမီးမ်ားကို တပည့္ေကာင္းျဖစ္ၿပီး ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ ဆရာေကာင္းေတြျဖစ္ၿပီး ႏုိင္ငံသားေကာင္းမ်ားျဖစ္ေအာင္ ေမြးထုတ္ေပးၾကေသာ မိခင္မ်ားဟုပင္ တင္စားလုိက္ခ်င္သည္။ထုိသုိ႔ေမြးထုတ္ေပးၾကေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကုိ အသိမွတ္ျပဳေသာအားျဖင့္ ေအာက္တုိဘာလ ေလးရက္ေန႔ကို ဆရာမ်ားအား ဂုဏ္ျပဳလွ်က္ "ဆရာမ်ားေန႔" ဟု သတ္မွတ္ထားခဲ့ေလၿပီ။ ဆရာမ်ားေန႔ ၌ ဆရာမ်ားကုိ ေက်းဇူးဆပ္ေသာအားျဖင့္ ဤမွ်တတ္သိနားလည္ေသာ စာသားေလးမ်ားျဖင့္ ဆရာမ်ားကုိ ေက်းဇူးဆပ္ပါသည္။ သင္ဆရာ၊ ျမင္ဆရာ၊ ၾကားဆရာ အေပါင္းအား ဦးညႊတ္ဂါရ၀ျပဳလွ်က္။
ေရႊဘုိသီလာ



ေရႊဘုိဓါး

ေရႊဘုိကျမင္း၊ ခြာသံျပင္းသည္
ေဖာက္ထြင္း တိမ္ယံ တခဲနက္။

ခြာသံ ေျဖာက္ေျဖာက္၊ ဓားကုိ ေျမွာက္လ်က္
မေၾကာက္မေလး၊ ျခေသၤ့ေသြးျဖင့္
ခုန္ေျပး ထစ္ႀကံဳး၊ တုိက္ ေခ်မႈန္းသည္
စည္းလံုုးျခင္း၏ ရလာဒ္တစ္ခု။

နယ္ခ်ဲ႕ ေျခကုပ္၊ အျမစ္ျဖဳတ္။
သုတ္သင္ ဖယ္ရွား ေရႊဘုိဓါး။

လူ႔အခြင့္အေရး၊ လူကုိေပးဖို႔
ေသြးႏွင့္ရင္းစက္၊ ပုစၦာတြက္
နက္နဲ စံထား၊ ေရႊဘုိဓါး။

ထန္းေတာ လယ္ေတာ၊ ထေနာင္းေတာမွ
ရေသာအသိ၊ ဘ၀ညွိ၍
ျပည္၏တံခြန္၊ ေယာကၤ်ားမြန္တို႔
ခြန္ႏွင့္အားႏွင့္၊ တံခါးဖြင့္သည္
၀င့္သားလက္သား ေရႊဘုိဓါး။

ရဲေသာ္ စာမရီ
ၾကည္ေသာ္ မွန္သား
သြားေသာ္ ေပါက္က်ိဳင္း
စုိင္းေသာ္ သိႏၶ၀

အာဂသေဘာ၊ စင္းလံုးေခ်ာျဖင့္
ထက္ေသာ သည္ဓါး၊ ၾကြားထက္ ၾကြားေစ
မ၀ါးမေထြး၊ အရုဏ္ေသြးတုိင္း
အေခြးမပ်က္၊ ေခ်းမတတ္ေအာင္
ဆက္၍ဆက္၍ ျမေစေလာ့။





ဗန္းေမာ္ညိဳႏြဲ႕